Erasmus+2020-1-RO01-KA101-079024-I.D.-T.S.E. – The Change Starts With You
Proiectul Erasmus + 2020-1-RO01-KA101-079024 “Invatarea disciplinelor non-lingvistice intr-o limba straina, baza pentru integrarea tinerilor intr-o societate europeana si pe piata muncii (I.D.-T.S.E)”, a fost aprobat pentru finanţare în cadrul rundei 2020.
Acest proiect este initiat de Liceul “Traian Vuia” Craiova, România, în colaborare cu Centrul pentru Educatia Adultilor – EUROPASS, Italia, în cadrul programului Erasmus+, fiind finanțat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.
Se va derula în perioada 1.09.2020-31.08.2022.
Obiectivul principal al proiectului este: Dezvoltarea multi-lingvismului pe durata derularii proiectului pentru 8 cadre didactice din liceul Traian Vuia, cu impact in evolutia profesionala acest lucru, ducand la cresterea motivarii elevilor scolii pentru invatarea limbilor straine si aplicarea noilor cunostinte in contexte profesionale si sociale variate.
Scopul: realizarea obiectivelor strategice ale scolii de internationalizare a educatiei prin imbunatatirea sistemului de invatamant folosind cooperarea intentionala si schimbul de experienta profesionala cu alte state europene si isi va aduce contributia la indeplinirea unuia din planurile operationale din PED si anume “Dezvoltarea abilitatilor de comunicare in limbi straine de largă circulatie internationala”.
Proiectul ”Invatarea disciplinelor non-lingvistice intr-o limba straina, baza pentru integrarea tinerilor intr-o societate europeana si pe piata muncii” doreste sa raspunda nevoilor de continua formare si dezvoltare profesionala a personalului didactic, a competentelor interculturale, cresterea calitatii si eficientei educatiei si formarii prin dobandirea de noi idei, tehnici si metode comparate, identificata in Liceul Traian Vuia. Nevoia ca mai multi profesori sa fie familiarizati cu CLIL – ”Content and Language Integrated Learning” sau ”Invatarea integrata a continutului si a limbii” apare din necesitatea dezvoltarii la tineri a competentelor lingvistice intr-o Europa extinsa, in paralel cu invatarea transdisciplinara si dezvoltarea abilitatilor de gandire utilizand noi tehnici si strategii, precum si de dezvoltare a multi- lingvismului cu impact in evolutia profesionala a cadrelor didactice.
Obiectivele acestei formari, desprinse din nevoile scolii, sunt: – 1. Dezvoltarea multi-lingvismului pe durata derularii proiectului pentru 8 cadre didactice din liceul Traian Vuia, cu impact in evolutia profesionala, acest lucru ducand la cresterea motivarii elevilor scolii pentru invatarea limbilor straine si aplicarea noilor cunostinte in contexte profesionale si sociale variate; – 2. Dezvoltarea creativitatii si promovarea calitatii in formarea profesionala pentru cele 8 cadre didactice din Liceul Traian Vuia, sprijinirea inovatiei in actul de predare prin abordarea diferita a continutului, in contextul utilizarii unei limbi straine; – 3. Realizarea de parteneriate cu diverse scoli europene, prin participarea la curs a celor 8 cadre didactice, ducand la transferul de bune practici, promovarea valorilor europene la clasa, dezvoltarea conceptului de interculturalitate si recunoastere a diversitatii, cu impact in educatia si formarea profesionala durabila a elevilor, crescand procentul de integrare a acestora in societate si pe piata muncii. La mobilitate vor participa 8 profesori de diferite discipline din Liceul Traian Vuia, care la finalizarea cursului, vor dobandi competente superioare de limba, informatii si tehnici noi pentru transmiterea si evaluarea eficienta a cunostintelor, metode comparate, cateva elemente ale culturii irladeze, contacte noi, vor fi capabili de dezvoltarea unor noi activitati ce conduc la consolidarea invatarii, vor deveni parte dintr-o retea.
Proiectul va duce si la imbogatirea competentelor membrilor echipei de proiect si ale cadrelor didactice implicate privind managementul proiectelor de mobilitate europeana, monitorizarea formarii, precum si diseminarea si valorizarea proiectului. Pe termen mediu si lung proiectul va duce la pregatirea tinerilor pentru o viata tot mai internationalizata, oferind perspectiva unor locuri de munca mai bune, precum si orientarea unora dintre ei catre cursurile unor universitati. Activitatea de formare va fi realizata de Europass Teacher Academy (Dublin, Irlanda) deoarece are peste 25 de ani de experienta in formarea cadrelor didactice cu o satisfactie de 99%, peste 20 de cursuri incepute in fiecare luna, si peste 10.000 de profesori pregatiti in ultimii 10 ani. Are o experienta indelungata in dezvoltarea si desfasurarea cu succes a programelor de mobilitate internationala in parteneriat cu institutiile de invatamant din intreaga Europa. De-a lungul anilor, au fost organizate sesiuni de instruire si dezvoltare pentru participantii la cursuri din aproape toate tarile europene (inclusiv Romania), iar programele au fost adaptate in mod continuu pe baza contributiei participantilor, a celor mai recente evolutii pedagogice.
Cooperarea internationala in domeniul educatiei si formarii profesionale duce la dezvoltarea pregatirii si imbunatatirea cunostintelor si abilitatilor profesionale ale cadrelor didactice precum si a competentelor lingvistice intr-o lume unde granitele incep sa dispara. Aceasta va continua la nivelul scolii prin procesul de proiectare a programelor educationale, de monitorizare si evaluare a procesului de invatare. Acest proiect va contribui la realizarea obiectivelor scolii de internationalizare a educatiei prin imbunatatirea sistemului de invatamant folosind cooperarea internationala si schimbul de experienta profesionala cu un alt stat european.
Un argument al internationalizarii invatamantului il reprezinta asigurarea competitivitatii sistemului de educatie intr-o lume din ce in ce mai dinamica, urmarindu-se dezvoltarea pregatirii corpului profesoral prin imbunatatirea cunostintelor si abilitatilor profesionale precum si a competentelor lingvistice intr-o Europa cat mai unita.